V enem od prejšnjih člankov smo že pisali o tem, kako naj se kadroviki pripravijo na zaposlitveni razgovor z generacijo Z v IT sektorju, vendar se splača omeniti tudi vstop generacije Z na trg dela. Prispeli so namreč člani prve digitalne generacije, tj. mladi odrasli, ki so se rodili od sredine 90. let prejšnjega stoletja do približno leta 2010.
Za pripadnike generacije Z uporabljamo številne izraze, med drugim tudi "rojeni v informacijski dobi", "pripadniki naslednje generacije", "prva globalna generacija na svetu", "digitalni domorodci" ter "prvi otroci globalne vasi", vendar prav vsi izrazi opisujejo isti pojav: ta starostna skupina ni odraščala le v dobi interneta, pač pa tudi v dobi pametnih telefonov. Ti pripadniki so se rodili v digitalni svet in nikoli niso poznali sveta brez interneta, kar je bistveno spremenilo njihov odnos do sveta – in torej tudi do dela – v primerjavi s prejšnjimi generacijami.
Pripadniki te generacije imajo izjemno raznolike značilnosti, prav vsi pa brez težav vsak dan krmarijo po internetnem svetu. Večopravilnost se jim zdi povsem samoumevna. Običajno so neodvisni, marljivi, visoko izobraženi, se ponašajo z naprednimi spretnostmi reševanja problemov ter so tudi zelo praktični. Člane Generacije Z prepoznamo tudi po njihovi konkurenčnosti, tekmovalnem duhu in želji, da bi se jih presojalo glede na njihove lastne zasluge. Poleg tega si zelo želijo prilagodljivosti, samostojnosti in življenja v skupnosti.
Pri zaposlovanju pripadnikov generacije Z je pomembno, da prilagodimo različne taktike in metode, da bolj intenzivno uporabljamo družabna omrežja ter da izboljšamo dojemanje določenega podjetja v tej starostni skupini. Prav tako je bistvenega pomena, da poudarimo edinstvene vrednote delodajalca ter vrednote posameznega delovnega mesta in mlade pri tem prepričati, da bodo lahko postali koristni člani ekipe.
Jasno začrtane priložnosti za razvoj, delo, ki jih bo osmislilo in jih obenem tudi izzvalo, prilagodljivost, ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ter medosebni odnosi in dobro počutje na delovnem mestu so za pripadnike generacije Z izjemno pomembne vrednote.
Čeprav je pri izbiri delovnega mesta zaslužek eden od najpomembnejših dejavnikov, za pripadnike generacije Z denar ni vse: v primerjavi s prejšnjimi generacijami so visoke plače za to starostno skupino najmanj pomembna vrednota. Raje izberejo slabše plačano, a zanimivo in izzivov polno delovno mesto kot pa delovno mesto, pri katerem bi sicer dobili višjo plačo, vendar je obenem dolgočasno ali nesmiselno.
Pristnost je za generacijo Z zelo pomembna vrlina, zato pričakujejo, da se bo odražala tudi v komunikaciji z delodajalci. Želijo vedeti, kaj se dogaja v podjetju, od vodstvenih delavcev pa pričakujejo tudi transparentno, odprto in obojestransko komunikacijo. Pomembno je, da začutijo, da jih delodajalci obravnavajo na osebni ravni.
Edinstvenost, izražanje in sprejemanje identitete ter družbena vključenost so za generacijo Z še posebej pomembni – da, tudi če gre za njihove delodajalce!
Če želijo delodajalci pritegniti mlade, morajo poudariti svoje vrednote in družbene zaveze, ki naj med drugim vključujejo tudi raznolikost na delovnem mestu, enakost, trajnostnost ali odnos do podnebnih sprememb.
Vse to mora biti seveda razvidno iz zunanje komunikacije, tj. iz podobe, ki jo delodajalci kažejo navzven, ter iz njihovih vrednot, pomembno pa je, da podjetje navedene vrednote tudi udejanja, kar pomeni, da pripadniki generacije Z cenijo pristnost in preglednost tudi na tem področju.
Generacija Z je marljiva, svoje delo jemlje resno, je samostojna in sposobna prevzeti odgovornost za svoje delo ter za razvoj svoje poslovne poti. Pripadniki te starostne skupine so pripravljeni v svoje delo vložiti več truda, kot je potrebno, če njihov trud opazijo tudi drugi. So izjemno tekmovalni in zahtevajo, da se jih presoja glede na njihove lastne zasluge. To pomeni tudi, da se jim zdi pomemben nenehen razvoj, tako njihovih veščin kot tudi samega sebe.
Čeprav pripadniki te starostne skupine zahtevajo avtonomijo, lahko delajo sami in to tudi z veseljem počnejo, se jim enako pomembno zdi tudi, da so del skupnosti in da so izpolnjene njihove družbene potrebe. Generacija Z zelo ceni osebne interakcije in družbene izkušnje, kar morda izvira iz njihovega digitaliziranega življenja. Skrb za občutek pripadnosti na delovnem mestu je postala pomembnejša kot kdaj koli prej.
Pripadniki generacije Z zahtevajo več prilagodljivosti in po meri prilagojenih nalog ter razvojne poti kot pripadniki katere koli druge generacije, zato se morajo temu prilagoditi tudi delodajalci, če želijo pritegniti in obdržati najboljše in najbolj usposobljene delavce. Vstop generacije Z na trg dela lahko pomembno vpliva na to, kako bodo videti delovna mesta prihodnosti. Pogled na svet in odnos do dela določene starostne skupine pa lahko pomembno spremenita svet dela le, če je delodajalec odprt za takšne spremembe in jih sprejema, saj lahko pozitivno vplivajo na razvoj organizacije.
Podjetje Workforce, ki zagotavlja obsežne kadrovske storitve, vključno z rekrutacijo in izbiro kandidatov, nudi po meri prilagojene rešitve za vse kadrovske izzive za podjetja iz avtomobilske industrije, industrije izdelkov široke potrošnje, finančne industrije, kmetijske industrije, logistične industrije in storitvene industrije.
Stopite v stik z nami