Iskanje pravega sodelavca, ki se bo lahko pridružil ekipi, je za delodajalce prav tako zapletena naloga, kot je iskanje prave zaposlitve za zaposlene. Zato kadrovski strokovnjaki, ki so odgovorni za novačenje in zaposlovanje novih delavcev, pri iskanju pravega kandidata za delovno mesto upoštevajo številne dejavnike. Eden od elementov tega postopka je ocenjevanje različnih spretnosti in karakteristike posameznikov. Med izbiro delodajalci zdaj iščejo kandidate s trdimi in mehkimi veščinami. Če želimo uspešno najti zaposlitev, moramo dobro vedeti, kaj pomenijo ti izrazi, in se zavedati tudi, kako lahko svoje veščine razvijemo v pravo smer.
Angleški izraz "hard and soft skills" tudi v slovenščino prevajamo kot "trde in mehke veščine", pomeni pa razlikovanje med dvema vrstama veščin. Najpomembnejše razlike med trdimi in mehkimi veščinami so načini, na katere jih pridobimo, kako in na kakšen način jih uporabljamo na delovnem mestu ter v kolikšni meri jih je mogoče razviti.
Trde veščine je enostavno opredeliti. Gre za veščine, ki jih pridobivamo v učnem procesu: v izobraževalnih ustanovah, s pomočjo knjig ali učnega gradiva ter med delom. Te veščine predstavljajo naše strokovno znanje, tj. pridobljene sposobnosti, potrebne za opravljanje dane naloge. Te veščine so običajno specifične za delovno mesto in se jih je lažje naučiti. Najpogosteje so navedene v našem življenjepisu.
Trde veščine so denimo naslednje veščine:
Po drugi strani pa so mehke veščine subjektivne veščine, ki jih je težje opredeliti. Mehke veščine so osebne navade in atributi, ki določajo naš odnos do dela in drugih ljudi, ter opredeljujejo, kako delamo takrat, ko smo pri delu sami, in kako delamo v sodelovanju z drugimi. Zato jih imenujemo tudi "medosebne veščine" ali "družbene veščine". Ker gre za osebnostne navade in lastnosti, se jih je težje naučiti, lahko pa jih razvijemo. Mehke veščine so denimo naslednje veščine:
Pomen obstoja trdih veščin je dokaj jasen: če želimo učinkovito in kakovostno opravljati naloge na določenem delovnem mestu, so potrebna strokovna znanja bistvenega pomena. Znanje, pridobljeno v izobraževalnih ustanovah, in izkušnje, pridobljene na prejšnjih delovnih mestih, zagotavljajo, da bo naš novi sodelavec lahko opravljal naloge na svojem delovnem mestu. Pomembno pa je, da v večini primerov dejstvo, da kandidatove veščine povsem ne ustrezajo opisu v oglasu za delovno mesto, še ni razlog za izključitev kandidata iz postopka, saj se edinstveno znanje, ki je potrebno za opravljanje delovnih nalog na delovnem mestu, pogosto lahko enostavno prenese na kandidata med usposabljanjem.
Obstoj mehkih veščin pa je manj jasen, vendar vsaj enako pomemben! Medosebne veščine in osebnostne lastnosti namreč določajo odnos zaposlenega do njegovih delovnih nalog in drugih sodelavcev ter tudi to, kako dobro opravlja individualno delo ter delo v ekipi. To je za delodajalce vse pomembnejši vidik, zlasti zato, ker se je mehkih veščin bistveno težje naučiti in jih je bistveno težje prenesti na druge. Za njihov razvoj mora posameznik pogosto poskrbeti za individualen, samostojen razvoj.
Poznavanje lastnih veščin in močnih točk vam bo dalo prednost v procesu iskanja zaposlitve. Poleg tega je pomembno, da lahko kadrovskim strokovnjakom, ki se ukvarjajo z novačenjem novih kandidatov, pokažete, v čem ste dobri.
Podjetje Workforce se med drugim ukvarja z zaposlovanjem, izbiranjem ter novačenjem kandidatov. V vsakem postopku izbora in med vsakim intervjujem naši izkušeni strokovnjaki ocenijo kandidatove veščine ter mu na podlagi tega priporočijo delovno mesto, ki najbolj ustreza njegovim izkušnjam, potrebam in veščinam.
Da bi se lahko bolj zavestno pripravili na iskanje zaposlitve, vam bomo v nadaljevanju pomagali z nekaj nasveti, kako učinkovito opredeliti in predstaviti svoje veščine!
Pozorno preberite oglas za delovno mesto ali opis delovnega mesta! Tako si boste lahko lažje predstavljali, katere veščine, ki so specifične za točno določeno delovno mesto, delodajalec išče pri kandidatih, zato boste bolje razumeli tudi, katere od svojih veščin morate izpostaviti!
Navedite svoje veščine tudi v svojem življenjepisu! Razmislite, katerih trdih veščin ste se naučili in katere mehke veščine imate. V svoj življenjepis vključite obe vrsti veščin, vendar navedite le tiste, ki so pomembne za delovna mesta, na katera se prijavljate!
Vključite podrobnosti! Preprosto naštevanje morda ne bo zadostovalo. V nekaj kratkih stavkih ali z nekaj ključnimi besedami razložite, v kakšni situaciji in na kakšen način ste določeno veščino že uporabili! Če uporabljate tudi merske enote (npr. 1 milijon €, 15 projektov, 4 podrejeni itd.), poskrbite za merljivo dimenzijo svoje uspešnosti, kar kadrovskemu strokovnjaku pomaga bolje razumeti vaš življenjepis.
Pripravite zgodbe! Med razgovori in pogovori za službo je vredno poudariti tudi vaše najpomembnejše spretnosti, povezane z danim delovnim mestom. Pripravite točno določene primere, s katerimi lahko kadrovskemu strokovnjaku pokažete, kako ste v preteklosti uporabili dane veščine!
Iščete novo službo? Potrebujete pomoč pri iskanju zaposlitve? Morda pa vas samo zanimajo nove priložnosti? Oglejte si aktualne ponudbe novih delovnih mest Workforce ali pošljite svoj življenjepis našim strokovnjakom!
***
Uporabljeni viri:
Thebalancecareers.com: Hard Skills vs. Soft Skills: What's the Difference?
Edgepointlearning.com: Hard Skills Vs. Soft Skills: Examples And Definitions
Indeed.com: Hard Skills vs. Soft Skills
Zety.com: Hard Skills vs Soft Skills: List of Best Examples for the Workplace
Stopite v stik z nami